Náprava škod v uspořádání hudební sbírky v iTunes

15. 07. 2013 12:40:17
Má chlouba v podobě precizně uspořádáné hudební sbírky se rozpadla na prach, a nebýt chytrých lidí z Cupertina a strejdy Gůgla, nebylo by naděje. Sláva iTunes!

Po dělší době jsem včera usedl ke stolnímu počítači. Až jsem se lekl, jak těžkopádný je to stroj. Používám operační systém Windows 8, a od doby, kdy jsem pořídil iPad, jsem u pc čím dál méně. Používám ho prakticky jen jako datovou základnu - přeci jen pamět iPadu neobsáhne celou rodinnou sbírku fotografií či hudby.

A právě o hudbě, konkrétně o hudbě v iTunes, dnes budu psát. Applovské iTunes používám jako hudební centrum - a to již od doby svého prvního iPodu. Jak známo iZařízení se nejsnáze spravují právě přes iTunes. A tak jsem si tedy dal opravdu hodně a hodně práce s tím, abych si svou hudební sbírku v iTunes roztřídil, otagoval, přiřadil obrázky alba apod. a návyky pro přehledné třídění dodržuji dodnes. Musím uznat, že iTunes se pro mně staly skvělým nástrojem pro organizaci i přehrávání hudby. Jejich šnečí rychlost a složitost známá z dřívějších verzí je dnes již zapomenuta.

Proč ale popisuji svou práci na organizaci hudební sbírky? Protože jsem o veškerou tuto práci přišel během jediného kliknutí. Ve Windows jsem si potřeboval rozdělit disk kvůli lepší přehlednosti. A z (pro mně) nepochopitelného důvodu mi systém po vytvoření nového oddílu samovolně změnil písmeno u disku, na kterém mám uloženou hudbu, a kterého si vůbec neměl všímat. Pravděpodobně pro to existuje jednoduché vysvětlení, které s tím už ale nic nenadělá.

Písmeno disku je jako začátek adresy na domě. A programy jako právě iTunes vyhledávájí soubory, s kterýmy chcete pracovat, právě podle těchto písmen, takže každá změna v "adrese" je problém. Nemusíte si tedy zrovna rozdělovat disk na více částí, abyste "dosáhli" stejného neštěstí jako já. Stačí přejmenovat složku, ve které máte uloženou hudbu, a problém je na světě.

itunes_exclamation_mark.jpg

iTunes mi tedy nenašli po tomto zásahu ani jednu z tisíců mých skladeb. Změna písmene zpět na původní již (opět nechápu proč) nebyla možná. Mohl jsem tedy začít znova nahrávat (naštěstí již otagovaná) alba. A prakticky celá práce s hudební knihovnou tak mohla přijít vniveč. Píši mohla, protože naštěstí existuje jednoduché řešení tohoto problému.

iTunes totiž vytváří vlastní databázi skladeb, kterou si ukládají v instalačním adresáři. Stačí tedy vyhledat v počítači výraz ".itl". Systém najde soubor s touto koncovkou, na ten pak stačí dvakrát kliknout a iTunes vyhodí hlášku "iTunes nalezli x z x chybějících souborů". Tím je vyhráno a vše je jak má být. Uff!

Zkrátka a jednoduše, bráno z ovčí perspektivy, Apple myslí i na to, jak opravit chyby, kterých se může dopustit buď uživatel, nebo sama splašená Wokna. Ještě že tak! :)

Autor: René Becker | pondělí 15.7.2013 12:40 | karma článku: 5.42 | přečteno: 282x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Ostatní

Jiří Herblich

Slovo, které radí člověku je Božské tím, že chápe princip Božství

Kdo najde slovo své jako Božské tím, že uvěří. Ten najde slovo společné jako svoje a bude to slovo Boha v člověku.

28.3.2024 v 6:28 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 20 | Diskuse

Yngvar Brenna

Jakou chcete budovat společnost aneb pryč s Velikonocemi

Skutečně je to něco, za co máte utrácet peníze i čas a úsilí, abyste ty dopady potírali, či alespoň pokoušeli, byť zcela marně, zmírnit? Přece jde o to, jakou chcete budovat společnost.

28.3.2024 v 1:56 | Karma článku: 12.79 | Přečteno: 237 |

Jan Andrle

Nový oblek

Jak slíbil, tak udělal. Sliby se mají plnit, že. A já to stihnu nejen do vánoc, ale dokonce do velikonoc. Tady to je, přátelé blogeřníci.

27.3.2024 v 22:17 | Karma článku: 17.53 | Přečteno: 413 | Diskuse

Olča Vodová

zdánlivě zadarmo

(svoje slunce si musíme najít sami, pokud ho nemůžeme najít, hledejme ho v sobě...,svoje slunce si musíme najít sami, pokud ho nemůžeme najít, hledejme ho v sobě...)

27.3.2024 v 21:18 | Karma článku: 5.06 | Přečteno: 105 | Diskuse

Karel Trčálek

Jak se pracovníci ve školství pomstili uličnímu výboru iFčil oslavujícímu Karlův úspěch

No, mám-li být upřímný, pomsta to byla hodně sladká. Však se taky hned ze všech stran slétly vosy a začaly si dávat do trumpety tak, že se div v té slaďounké šťávičce neutopily....

27.3.2024 v 10:51 | Karma článku: 30.89 | Přečteno: 581 | Diskuse
Počet článků 88 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 680

Více se o mně dozvíte na mé osobní stránce zde.

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...