René Becker

Nejsem tak bohatý, abych kupoval levné věci

2. 08. 2013 11:45:29
Aneb jak jsem nakoupil levnou ochranou fólii na displej svého mobilu, a stal jsem se dalším napáleným.

Jak jsem již psal zde, své miláčky chráníme hned od vyndání z krabice. Málokdo si troufne nechat svou mobilní hračku bez ochrany, byť se jedná o spotřební zboží. Stejně tak i já chráním svůj mobilní přístroj, minimálně jeho displej. Nesnáším poškrabaný displej a tak jsem rád, když vím, že veškeré škrábance, které by mohl utrpět, odnese fólie namísto skla.

I ochraná fólie má svou životnost a tak jsem byl nucen tu svou vyměnit. I řekl jsem si, že zkusím ušetřit, a koupím levnou neznačkovou fólii přes internet (konkrétně internetový aukční portál). A že pro změnu vyzkouším zrcadlovou. Pro zrcadlovou mluvilo několik výhod. Cituji popisek:

"speciální lepící vrstva zacelí a „zneviditelní“ drobné oděrky na displeji

antireflexní provedení snižuje odlesky a zvyšuje čitelnost displeje na přímém slunci a zároveň redukuje o 90% odražené UV záření

antistatické provedení zabraňuje zanášení prachu na displeji

nemění kontrast, barvy, jas a vlastnosti dotykového displeje"

Inu, řekl jsem si, zkusím a uvidím. A taky jsem viděl. Nebo spíše neviděl. Folie přišla v naprosto standartním balení. Z každé strany krycí vrstva s očíslovaným pořadím, v jakém tu kterou vrstvu odlepit, krátký návod na nalepení a hadřík na očištění displeje před aplikací fólie. Fólii jsem na perfektně čistý displej nalepil napoprvé, a byl jsem spokojen, že opravdu nevznikaly nežádoucí bublinky a celkově byla práce s fólií snadná a pohodlná.

Jenže pak to přišlo - zapl jsem displej. No a to Vám bylo překvapení, ono na něm nebylo skoro nic vidět. No paráda, řekl jsem si. Zkusil jsem zvýšit jas na maximum, a docílil jsem toho, že jsem alespoň částečně viděl, co se na displeji děje. Ovšem s výrazným zkreslením barev a duhovýmy pruhy přes displej. A to podotýkám, že jsem se nacházel v místnosti. Venku, na slunci, to bylo ještě horší, prakticky nebylo možné ani zjistit, zda je displej zapnutý, či nikoli. Jinými slovy, stal jsem se jen dalším z řad pitomců, co tratili snahou šetřit. Chybami se člověk učí. :)

Co z tohoto lehce komického příběhu vyplývá? Že zbytečná snaha ušetřit mě dovedla k přenému opaku. Levnou "super-skvělou" fólii jsem sundal a vzteky vyhodil, a již ke mně putuje nová, kvalitní, a mimo jiné čirá. K zrcadlovým fóliím jsem jaksi ztratil důvěru.

Berte prosím můj článek jako varování před podobnými nabídkami ať nenaletíte, jako já. Kdyby se z mé chyby poučil byť jen jeden čtenář, nebylo napsání tohoto článku zbytečné.

Autor: René Becker | karma: 9.75 | přečteno: 1300 ×
Poslední články autora