Rozdíly v reklamě aneb "voči kupujou" (video srovnání)

To, že základem úspěchu nějakého konkrátního produktu na trhu je kvalitní reklama, je všem jasné. A reklamy jsou různé. Jaká se Vám líbí více?

Dobrá, není to až tak pravda. Nikdy nezáleží jen na daném video spotu, který Vám někdo násilím vnutí do Vašeho oblíbeného filmu, či seriálu. Reklama je jen jednou z mnoha částí marketingu, a televizní spoty jsou jen částí reklamní strategie. V dnešní době navíc televizní reklamy pomalu strácejí na síle a jsou vytlačovány internetovýmy banery, vyskakujícími okny apod. 

Já se nyní chci zaměřit právě na ty televizní. A ne jen u nás. I když pravým důvodem, proč se do tohoto srovnávání pouštím je reklama na Samsung Galaxy S4, která právě probíhá napříč všemi českými televizními kanály. Je tak nechutně agresivní, že na mně osobně působí přesně opačně, než by měla. Ale to je věc osobních preferencí a vkusu. Koneckonců si budete moc udělat obrázek sami (pokud už onu reklamu neznáte díky TV nazpaměť). 

Právě agresivita s jakou je S4 propagována mně nutí ke srovnání celkového postoje výrobce. Připravil jsem si totiž ke srovnání čtyři reklamní spoty. Jsou to reklamy jejichž tématy jsou focení a hudební produkce, ale nejen to. Použil jsem dvě reklamy, které se vysílají i u nás, a pro srovnání dvě (jakoby odpovědi) od Apple. Apple své reklamy u nás nevysílá, protože nejsme zrovna majoritním trhem pro Apple. Podle mně je to škoda. Posuďte sami.

Názor, jaký si uděláte je Váš. A tudíž je správný. Na mně ale poslední reklamy od Apple působí výrazně lépe. Stejně jako celý Apple a jeho produkty, i tyto reklamy nejsou o chrlení technických specifikací a přesdčování ke koupi. Celé je to o pocitu, o pocitu z používání. A ten je prostě dobrý. A to je přesně to, proč je Apple tak úspěšný. 

Na závěr si dovolím jeden citát Steva Jobse.

“Simple can be harder than complex: You have to work hard to get your thinking clean to make it simple. But it’s worth it in the end because once you get there, you can move mountains.”

("Jednoduché může být náročnější než složité: musíte se hodně snažit vyčistit svou mysl. Ale stojí to za to, protože když to dokážete, můžete pohnout horami.")

 

Autor: René Becker | pátek 24.5.2013 10:49 | karma článku: 7,05 | přečteno: 461x