iTunes 11 - podruhé

V mém prvním článku o aktualizovaném programu iTunes jsem se soustedil hlavně na pozitiva, která nová verze přinesla. Dnes bych se však rád podíval i na maličkosti, které až tolik nepotěší.

Synchonizace iZařízení

To že se o kousek znesnadnila cesta k synchronizování iZařízení jsem již psal. Doufal jsem však, že najdu během používání nějakou tu vychytávku jak se vyhnout tomu, že musím nejprve rozkliknout adresář iPhone a teprve pak se mi spolu s obsahem zařízení zobrazí možnost Synchronizovat. Nenašel jsem nic elegantnějšího než je navrácení postranního panelu (elspoň na dobu nezbytně nutnou:) ) - stačí klávesová zkratka ctrl + s.

Náhled aplikací

Co je však pro mne daleko větším problémem je fakt, že v App Store zmizela možnost náhledu na aplikaci (či jiný artikl). Ve starých iTunes stačilo v seznamu zobrazených aplikací na jakoukoli z ikon najet myší a v dolním pravém rohu se zobrazilo malé “i” a zobrazilo se malé okno - bublina - a vní ryhlý přehled o aplikaci: velikost, screeny z aplikace, komentáře, požadavky na verzi iOS, .. . Tuto funkci jsem využíval často a sice kvůli částečné nelogičnosti chování tlačítka zpět. A tím jsem u dalšího z problému.

Zpět nezpět

Tlačítko zpět vás totiž nevrací o krok zpět ale v tomto konkrétním případě o kroky dva. Pokud vyhledáte nějaký klíčový výraz - iTunes zobrazí výsledky hledání napříč celým portfoliem, tedy aplikacemi, knihami, hudbou, filmy, apod. Samozřejmě dle dostupnosti v daném regionu. Výsledky zobrazí v jednom okně předěleném na části podle druhu výsledků. Já hledám aplikace pro iPhone a tuto kategorii rozkliknu přes “see all” a hledám. V takto otevřené kategorii rozkliknu nějakou aplikaci abych se o ní dozvěděl více. A když se chci vrátit zpět, tlačítko zpět mě posune do prvního vyhledávacího okna - do toho se všemi výsledky pro můj dotaz (kde jsou filmy a hudba). Proč?!! Já přeci chtěl do “see all iPhone apps” pro konkrétní vyhledávaný dotaz. A v tu chvíli mi nejvíce chybí výše zmiňovaný náhled. Nevím, ale jestli toto mysleli oním profláknutým “Think different” tak to tedy nazdar hodiny.

Jako celek - dobré

Abych ale jen nehaněl. Nové iTunes jsou i přes několik drobných chyb lepší, intuitivnější a rychlejší než předchozí verze. A to je koneckonců účelem aktualizací - zlepšení. A to se Applu povedlo. I když to není 100%, jsem spokojeným uživatelem.

Autor: René Becker | pátek 21.12.2012 11:03 | karma článku: 4,99 | přečteno: 457x