René Becker

Samsung zakazuje v Soči ostatní loga (aktualizováno)

6. 02. 2014 11:24:51
Samsung připravil sponzorské balíčky pro vybrané sportovce, které obsahují nejnovější Samsung Galaxy Note 3. Což je jistě hezké gesto. Ovšem má to i své „ale“.

Samsung se jako hlavní sponzor zimních OH v Soči vytáhl. Nebo ne? Švýcarský olympijský tým prozradil, jako to vlastně je. Samsung totiž spolu s propagačními sponzorskými balíčky rozdává i striktní návod na používání ostatních zařízení. Tedy zařízení, které nejsou z rodinného kruhu Samsungu. Jaká pravidla? Jednoduchá – cokoli, co neponese logo jihokorejského výrobce, musí být maskováno. Obzvláště iPhony, které sportovci s oblibou používají jako kameru, pro zachycení výjimečného zážitku, jakým start na olympiádě bezesporu je.

Při slavnostním zahájení her, které bude tradičně nejsledovanější částí her, se tak nesmí na mobilních zařízeních sportovců objevit jiné logo, než to Samsungu. A to prosím pěkně pod trestem odejmutí akreditace a peněžní pokuty kteréžto tresty jsou zakotveny v Olympijské Chartě, konkrétně v jejím „paragrafu“ 40.

Pravidlo 40 je poměrně kontroverzní právě zvýhodňováním a ochranou sponzorů. Ovšem, každý asi chápe, že bez sponzorů by OH byly asi těžko realizovatelné – otázku, zda je pro sportovní událost nutné tak pompézní divadlo, jaké jsme viděli v Londýně (a v Soči jistě uvidíme mnohem větší), nechám povolanějším.

Zpět k titulku. Ptáte se, jakým způsobem dělá Samsung reklamu Applu a nejen jemu? Jednoduše tím, že se tak houževnatě snaží ostatní výrobce zneviditelnit.

Zprávu o tomto počínání již přejalo množství webů po celém světě, čímž se dostala a jistě ještě dostane k nemalému množství diváků, kteří budou slavnostní zahájení her v Soči sledovat. Jedna ze základních marketingových pouček sice praví, že negativní reklama, je také reklama, ovšem ve většině těchto „reklamních“ sděleních se hovoří také o Applu. To už se Samsungu hodit nemůže. Samsung je tím veřejně stavěn do pozice ustrašeného sponzora bez nadhledu, který se bojí konkurence.

Pro odlehčení snad jen jeden tip pro sportovce, kteří to v Soči přeci jen zkusí s iPhonem:

tip_na_maskovani_iPhone.jpg

(auktualizováno 7.2.)

K celé kauze se pro web Macrumors vyjádřila (EN) mluvčí Mezinárodního olympijského výboru. Uvedla, že sportovci nemusejí zakrývat loga svých zařízení a že nebudou nikterak sankciováni, pokud budou při slavnostním zahájení používat "nezamaskovaná" zařízení jiných výrobců, než je Samsung.

"Ne, není to pravda. Sportovci mohou během zahajovacího ceremoniálu používat libovolné zařízení. Platí klasická pravidla jako pro minulé Hry.

Samsung Note 3 je distribuován jako dar sportovcům, kteří s ním mohou zachycovat a sdílet své zážitky z olympiády. Telefony zároveň obsahují důležité informace o soutěžích a organizaci."

Zda se tedy vypuštěním původní pobuřující zprávy snažil Švýcarský tým zviditelnit, nebo šlo o požadavek Samsungu, který však jihokorejský gigant neměl posvěcený Mezinárodním olympijským výborem, můžeme zatím pouze spekulovat.

Co zůstává jisté, je fakt, že se díky mediální bublině hodně mluvilo o společnostech Samsung a Apple, z čehož vyplývá právě výše zmiňovaná reklama zadarmo.

Zvyšte článku karmu!
Autor: René Becker | | karma: 7.82 | přečteno: 484 ×
Facebook Twitter Google Plus

Diskuse

Vstoupit

V diskusi je 10 příspěvků.
Poslední z 6. 2. 2014, 18:04

Poslední články autora
PŘEJÍT NA ÚVODNÍ STRÁNKU iDNES.cz