René Becker

Co bych si přál slyšet na Apple keynote? Stačí mi málo..

9. 09. 2013 14:00:26
Na zítřejší podvečer (našeho času) si Apple připravil další z pravidelných a vždy bedlivě sledovaných keynote. Konečně se ukáže, který z "prověřených zdrojů" měl pravdu. Konečně se ukáže, co má ten Apple vlastně za lubem.

Zítra v 18.30 našeho času se Apple chystá představit novinky pro následující období. O tom, co se očekává již bylo popsáno mnoho internetového prostoru. Možná že až zbytečně mnoho. Různé zaručené zdroje, spekulace a odhady samozvaných odborníků.. A dnes již od časného rána můžete číst články rekapitulující všechny dohady a přání, které se pojí s novým iPhonem, iPadem, hodinkami a kdovíčím ještě. Prostě Apple keynote jsou vždy doprovázeny prakticky celoročními články na téma "na čem teď Apple dělá" a sotvaže keynote skončí (a mnohdy daleko dříve) započne období kritizování i opěvování. Což je jistě přesně to, co Apple chce. Mediální zájem.

Apple-invite-September-10-2013.jpg

Je tedy prakticky jedno, co Apple představí - alespoň pro média, témat bude dost. Ale co uživatelé?

Jistě, mnozí nadšenci baží po všech technologických vychytávkách, čtečkách otisků prstů, rychlejších procesorech, megapixelech, a podobných, s prominutím, nesmyslech. Proč ale? Podobné touhy po všemožných naprosto nepotřebných novinkách mne nadobro odradily od Androidu. Rychlost implementace "přelomových" technologií mi připadá neúměrně rychlejší oproti praktičnosti využití. Najde se určitě velká spousta lidí, kteří se mnou nebudou souhlasit, já však nechci telefon ovládaný očima, posouvání stránek máváním před displejem a nechci ani čtečku otisků prstů. Vím přesně, co chci od smartphonu.

Chci aby se smartphone dal používat když potřebuji. Chci aby mobilní telefon byl opět mobilní. Co je k tomu zapotřebí? Akumulátor. Akumulátor, který můj smartphone utáhne déle než od rána do večera.

Zatímco dnes vládne na poli mobilních telefonů (pokud jim tak ještě můžeme říkat) trend inovací za každou cenu, společnost Apple jde jinou cestou a nestará se jen o množství inovací v zařízení, ale také o to, jak se zařízení ovládá. A to byl důvod proč jsem utekl k Applu. Protože ten se soustředí na použitelnost svých produktů. Použitelnost a pohodlí používání je priorita, která má pro mě vyšší hodnotu, než technologické výstřelky.

Apple před nedávnem představil novou generaci Macbooků Air, které vydrží bez zásuvky 9 respektive 12 hodin, dle modelu. A to je na notebook opravdu krása. Vždyť to je stejně dlouho jako udávaná výdrž nových chytrých hodinek Gear od Samsungu. A právě tato skutečnost mě vede k předpokladu, že Apple ví jak se vypořádat s výdrží baterie. Alespoň v to doufám.

A proto jediné, co bych si na keynote Applu skutečně přál vidět je prodloužená výdrž na jedno nabití.

Onehdá jsem se na tůře po šumavských kopcích přesvědčil, že bez baterie je mi sebenašlapanější telefon k ničemu. Pokusil jsem se totiž o zaznamenání trasy naší tůry zaznamenat pomocí iPhonu a alikace Runtastic. Výsledek? Po 2 hodinách a 11 minutách chůze jsme měli v nohách 7,15 km a ještě 4 km před sebou a telefon se odporoučel.

Můj závěr? Teprve až budou mít mobilní zařízení tolik energie, že vydrží bez nabíječky slespoň dva až tři dny, budou mít smysl všemožné experimenty s ovládáním očima, sledováním aktivit, otisky prstů apod.

Za sebe doufám, že se dočkáme co nejdříve.

Autor: René Becker | karma: 8.08 | přečteno: 264 ×
Poslední články autora