René Becker

ú / ů

7. 12. 2012 11:15:35
Jak jistě všichni víme, dle pravidel jazyka českého se pro dlouhé "u" na začátku slova používá u "s čárkou".


K mému velikému překvapení je s touto drobností obeznámen i americký Apple a jeho virtuální klávesnice pro iOS. V nastavení klávesnice mám na svém iPhone povolenou kontrolu pravopisu, auto korekturu mám vypnutou.
Dnes jsem z nějakého důvodu "chtěl" napsat na začátku slova "ů", a ejhle, iPhone napsal "ú". Bez ptaní, prostě mi nedovolil chybovat. :)
Zajímavá věc, kterou by mně nenapadlo řešit. Kdybych neudělal chybu, ani bych o ní nevěděl. Zvědavost mě vedla k vyzkoušení podobné chyby na androidu 2.3.7. A jak asi všichni tušíme, (taktéž americký) Google o takovéto gramatické drobnosti našeho jazyka nemá tušení.. :)

R.

Autor: René Becker | karma: 5.08 | přečteno: 203 ×
Poslední články autora