René Becker

iŽrout

7. 12. 2012 11:16:36
iPhone používám dva týdny. A už teď vidím, jak je hraní si s iFounem náročné na baterii. Dobíjím každý den, a to leckdy s odřenýma ušima. Co s tím?


Je pravda, že ho tedy nikterak nešetřím. Datové přenosy jsou na 3G, nějakou tu hodinu denně jede Wi-Fi, Push notifikace jedou (i když ne u všech apps), hudba hraje tak cca hodinu denně, občas i nějaká ta hra. Takovéto využití musí být na baterii znát. O to nic. Ale přeci jenom, není cesta, jak baterii trochu pošetřit?
Na internetu jsem našel i takové rady jako "Vypni push u všech aplikací, zruš 3G připojení, sniž podvícení..". S prominutím, to je jako by mi někdo radil, že pokud chci ušetřit baterii iPhone mám ho nechat doma a používat Nokii 5110. Proto jsem si ale iPhone nekoupil. Chci ho využívat naplno, a smířím se i s nabíjením každý den, jen kdybych už od šesti večer nemusel být jak na trní, jestli vydržím bez nabíječky až do doby, než se dostanu k nabíječce.
Hledal jsem i na App Store. Jako androiďák jsem zvyklý, že na Play jsou i modifikační nástroje, hlídající nebo dokonce řídící procesy běžící v systému. Nic takového jsem však nemohl najít na App Store. Ani jsem to nečekal. Ale něco přece. BatteryDoctor! Aplikace je zdarma a rozhodně mi přijde užitečná. Doporučuji alespoň vyzkoušet. Podrobnější recenze je v tomto článku.

Co lze udělat pro lepší výdrž? Pár tipů jsem našel..

Automatické nastavení hodin a Časové pásmo

Právě tato funkce může velmi nepříjemným způsobem ovlivnit výdrž vašeho iPhone. Jde o to, že iPhone je produkt americké firmy. A v Americe, potažmo Spojených státech je vcelku obvyklé přecházet z jednoho časového pásma do jiného. A Apple je znám svou precizností. Přidal tak do telefonu tuto funkci, která sice ve spojení s určováním polohy dokáže sice přesně přenastavit čas v iPhone, zároveň však z baterie vytáhne až 30% navíc. A to je dost! Obzvláště pokud s iPhonem necestujete nějak často.

Ekvalizér

Podle několika uživatelských zkušeností se osvědčilo vypnutí ekvalizéru jako další cesta k delší výdrži na jedno nabití. Takže pokud ekvalizér nepotřebujete nutně k životu, dá se jeho vypnutím zase o kousek natáhnout doba mezi nabíjením.

Jdeme šetřit

Došel jsem k závěru, že tyto funkce oželím. Není koneckonců proč nechat iFoun lokalizovat neustále polohu jen kvůli časovému pásmu. Zde jsou cesty k vypnutí daných funkcí:

Nastavení > Polohové služby > Systémové služby > Časové pásmo. Přepneme přepínač do polohy 0.
Nastavení > Obecné > DAtum a čas > Nastavit automaticky. Opět vypneme přepínačem, a je to.

Nastavení > Hudba > Ekvalizér > vybrat nahoře Vypnuto.


O užitečnosti těchto postupů se diskutuje skrz naskrz internetem ve všech jazycích, a uživatelé nižší vybíjení baterie potvrzují. Pár jednoduchých kroků, které jsem popsal výše stojí alespoň za vyzkoušení. U mně zabraly pohádkově. Výdrž mého iFounu se téměř zdvojnásobila.


iPhone byl připojen jen na cca 3 minuty..





R.

Autor: René Becker | karma: 0.00 | přečteno: 52 ×
Poslední články autora