Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Proč?

Můj blog začíná otázkou. Neptám se však na důvody našeho bytí či nebytí, smyslu života a podobně. Má otázka je spíše brána jako téma k zamyšlení. Proč přecházet z nejrozjetějšího vlaku, kterým teď Android bez pochyby je? A proč zrovna k iOS? ...    

Omáčka na začátek

Fanouškem mobilních telefonů a mobilních zařízení vůbec jsem se stal v době dávno zapomenuté a překonané, kdy smajlík v sms byl něco jako dnes videohovory.
Když se na trh začali dostávat tzv. chytré telefony, začalo být používání mobilu daleko zajímavější. Prvním "chytrým" telefonem pro mně byla Nokia 6600, malý počítač v kapse říkal jsem si... Kalendář v mobilu, který mám pořád u sebe, nebo dokonce wap, mp3. Neuvěřitelné! Jenže to neměl být onen průlom. Průlom přišel roku 2007 v lednu, devátého. iPhone!
Steve Jobs nám  předvedl svou vizi. Vizi kterou nosil ve svém geniálním mozku dlouhou dobu před vyvinutím  technologií kterými byl iPhone vyroben. Prakticky okamžitě si iPhone našel příznivce a stejně tak i odpůrce. Po příchodu systému Android od giganta Google se část odpůrců iPhone zformovala okolo této platformy a její komunita roste každým dnem. Ale ani Android nemá jen fanoušky, má i odpůrce a to nejen ze strany jablečných fanoušků. Nechci se tu pouštět do rozmotávání složitého propletence mobilních systémů - nemám na to kvalifikaci a hlavně název blogu je jasný. Jsem fanoušek androidu, co si právě objednal iPhone 3gs.

Ospravedlnění útěku

Zpět k prvotní otázce. Proč? Proč si fanoušek Androidu vůbec koupí iPhone? Odpověď není tak jednoduchá jak by se mohlo zdát. Koupil jsem si iPod. Starší a použitý. Na zkoušku. Mám ho dva roky, musel jsem kvůli němu začít používat iTunes, protože jinak se do něj nahrává muzika poměrně nepohodlně a já to nechtěl řešit, stejně nesnáším WMP. S iTunes jsem se naučil pracovat bez velkých obtíží (co vyšla i česká mutace programu, je to opravdu hračka) a zvykl jsem si i na určitá omezení, která s sebou tento program přináší. Celkově jsem si na používání iPodu zvykl a ovládání je opravdu intuitivní. A v tom to tak nějak vězí. Vezmu-li si Android, 'intuitivní' nebude to první slovo, které mě napadne při pomyšlení na hromadu aplikací, z nichž každá umí něco jiného a aby uměl telefon to co chci, musím jich mít nastahovaných tolik, že se v nich ztratím už než dolistuji na konec nabídky.. To se ovšem týká mne a mých specifických nároků a potřeb. Je pravdou, že největší výhoda androidu je v tom, že pokud člověk chce, zůstane systém jednoduchým, až primitivním. Pokud ale člověk chce, promění se android v hřiště plné hraček, kde nemusí zůstat kámen na kameni. To se ovšem týká i iPhone (viz Jailbreak - více snad brzy v jiném a konkrétnějším článku). Ovšem s tím, že ono jednouduché až primitivní je velice efektivní už v továrním stavu a já jsem velice zvědav, jak si jablko povede v mých androidích rukou. Proto jsem si záměrně koupil starší kus, aby prvotní investice na mé osahání iOS nebyla tak drastická - to pro případ, že zjistím, že jablečný telefon pro mně není, a iOvce ze mně nebude:)

Proč blog?

A důvod, proč jsem se rozhodl průběžně sepisovat své pokroky v iPhone světě, a co víc, dokonce je drze vystavit na síť? To je dnes otázek, že:) Myslím, že ačkoli zarytý androiďák na tento blog ani nepáchne, někdo podobně nalomený, nebo jen zvědavý by zde na těchto stránkách mohl nalézt jakousi formu objektivního postoje k problematice roboticko-jablečné shyzofrenie, kterou si právě prožívám.

R.

Autor: René Becker | úterý 4.12.2012 21:41 | karma článku: 4,62 | přečteno: 507x
  • Další články autora

René Becker

Jak omylem nespouštět Siri či VoiceControl

Poslední celočíselná verze systému iOS s sebou přinesla mimo mnoha užitečných novinek i několik rozpačitých změn. Mimo jiné například zrušení ikonického gesta odemčení obrazovky "Slide to unlock".

5.1.2017 v 8:13 | Karma: 11,33 | Přečteno: 488x | Diskuse| Ostatní

René Becker

Automatické odemykání Macu pomocí Apple Watch

Jednou z nejefektnějších novinek systému macOS Sierra je bezesporu funkce Autounlock, tedy automatické odemykání Macu pomocí Apple Watch. Nastavení je jako tradičně jednoduché.

30.9.2016 v 11:17 | Karma: 10,81 | Přečteno: 352x | Diskuse| Ostatní

René Becker

Můj první lifehack - jak ovládnout 5,5" displej 6S Pluska

Applí mobilní systém iOS toho už dnes umí hodně. Tolik, že již zdaleka nemusím všude nosit Macbook. A tak mě napadlo, že bych do svého pracovního workflow opět zavedl iPad. Jak jsem dopadl..?

19.5.2016 v 12:41 | Karma: 9,60 | Přečteno: 439x | Diskuse| Ostatní

René Becker

Čeština a Mac - nechte se kontrolovat

Nebojte, nehodlám zde psát žádné utopistické příběhy o nadvládě strojů ani nechci rozebírat teorie spiknutí, v nichž hrají hlavní roli oni a všudypřítomná elektronická zařízení.. možná příště.

4.3.2016 v 11:38 | Karma: 8,77 | Přečteno: 387x | Diskuse| Ostatní

René Becker

Apple keynote a la Apple Watch – produkt Tima Cooka

Apple na včerejší dlouho očekávané keynote představil nové verze iPhonů – ano verze, nikoli verzi. iPhony jsou totiž dva – velký a větší než velký. Konkrétně mají úhlopříčky displejů 4,7“ u verze iPhone 6 a 5,5“ u iPhone 6 Plus, jak se nové iPhony jmenují. To však není vše...

10.9.2014 v 13:23 | Karma: 6,84 | Přečteno: 354x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Architektonickou cenu EU získal univerzitní pavilon, blízko byla i ostravská galerie

25. dubna 2024  21:23

Studijní pavilon Technické univerzity v německém Braunschweigu se stal vítězem prestižní...

Lidovci navrhli zvýšit slevy na dani na děti, stát to má přes 8 miliard ročně

25. dubna 2024  11:36,  aktualizováno  21:15

Zvýšení slev na dani na děti navrhuje KDU-ČSL a hodlá to prosazovat v jednáních s koaličními...

Prezident má absolutní imunitu. Trump zaměstnal Nejvyšší soud, věří v průtahy

25. dubna 2024  19:09,  aktualizováno  21:06

Většina členů amerického Nejvyššího soudu se ve čtvrtek zdála být skeptická k argumentu...

Zatkněte propalestinské levicové fašisty, vyzývá demokratický kongresman

25. dubna 2024  20:44

Demokratický kongresman Adam Smith označil propalestinské demonstranty za „levicové fašisty“ a...

Svatý grál na suchou kůží na nohou. Přečtěte si, co vám pomůže!
Svatý grál na suchou kůží na nohou. Přečtěte si, co vám pomůže!

30 uživatelů eMimina mělo možnost otestovat krém na nohy od Manufaktury z kolekce Louka. Pomohl vám na suchou a hrubou pokožku chodidel? Přečtěte...

  • Počet článků 88
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 680x
Více se o mně dozvíte na mé osobní stránce zde.